III.4.3.2 Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.
III.6 INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4 albo w pkt. III.5
Wykonawca ponadto przekłada:
1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 SIWZ).
2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót Zamawiającego, który stanowi załącznik - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych
w przedmiarze robót. Kosztorys musi zawierać dane wyjściowe do kosztorysowania (stawka roboczogodziny, zastosowane narzuty m.in. koszty pośrednie i zysk, ceny materiału i sprzętu) oraz zestawienie RMS. Jeżeli w wyniku dokonanej przez siebie analizy wynikającej
z opracowanej dokumentacji technicznej, wizji lokalnej na placu przyszłej budowy, obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. Wycenione winny być wszystkie elementy. Wykonawca nie ma prawa bez zgody Zamawiającego dokonywania zmian w przekazanym przedmiarze robót (np. dopisywania pozycji, zmiany ilości robót itp.).
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1 Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2 KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1 Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2 Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3 ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4 INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1 Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.golina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można także uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina, pokój nr 3.4.
IV.4.4 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.09.2012rok, godzina 10,00 miejsce: Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, pokój
nr 11 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30(od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16 Informacje dodatkowe w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROW 2007-2013
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIKI:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
* Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
* Załącznik nr 2 - Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
* Załącznik nr 3 - Oświadczenie z art. 24 ust 1 ustawy Pzp
* Załącznik nr 4 - Wykaz wykonanych robót budowlanych
* Załącznik nr 5 - Wykaz osób/Informacja na temat kwalifikacji
* Załącznik Nr 6 - Oświadczenie dot. wymaganych uprawnień
* Załącznik Nr 7 - Oświadczenie dot. likwidacji/upadłości
* Projekt umowy
* Przedmiar robót drogowych
* Przedmiar małej architektury i zieleni
* Dokumentacja techniczna
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
Golina, dnia 12.09.2012r.
ZP271/06/2012
Dot. przetargu na „Rewaloryzację Placu Kazimierza Wielkiego celem poprawy wizerunku Goliny"
Odpowiedzi i wyjaśnienia do zapytań z dnia 06.09.2012 dotyczące ogłoszenia o zamówieniu Nr ZP271/06/2012:
1. W projekcie rewaloryzacji i rewitalizacji Placu Kazimierza Wielkiego w Golinie w pkt. 7. Dane techniczne projektu nasadzeń, Prace wstępne występuje następujący opis: Wymiana ziemi rodzimej na urodzajną na całej obsadzanej powierzchni (warstwa o grubości 20cm) tymczasem w załączonym do projektu przedmiarze prac pozycje 3 i 4 widnieje 268m3 ziemi do zdjęcia i rozścielenia, a w przedmiarze prac załączonym do dokumentów w tych samych punktach widnieje obmiar 134m3
Odpowiedź.
W opisie winno być (warstwa o grubości 10 cm)
W poz. 3 i 4 przyjąć ilości zgodnie z przedmiarem tj po 134m3.
2.Czy w pozycji 11 przedmiaru prac wykonanie trawników należy skalkulować
wymianę gruntu rodzimego na ziemię urodzajną zgodnie z opisem Projektu
rewaloryzacji i rewitalizacji, zakładanie trawników
Odpowiedź
Wymianę gruntu rodzimego na ziemię urodzajną przewidziano w poz. 3 i 4
3 Inwestor nie załączył do dokumentacji specyfikacji technicznych dotyczących wykonania robót z branży drogowej, a które są wymienione w podstawie do wyceny przedmiaru robót.
Odpowiedź
Specyfikacja techniczna została zamieszczona na stronie BIP Golina
4. W związku z brakiem możliwości porównania obmiarów prac przedmiaru ze specyfikacją, bądź projektem branży drogowej wycena zostanie zrobiona ściśle wg załączonych przedmiarów prac.
Odpowiedź.
Wycenę dokonać zgodnie wg załączonego przedmiaru prac
5. Biorąc pod uwagę łączną powierzchnię dla etapu I i etapu II robót wynikającą z przedmiaru prac, a zestawienie powierzchni z Opisu do planu zagospodarowania wynikają rozbieżności:
Nawierzchnie bitumiczne w zestawieniu 560m2, w przedmiarze brak
Nawierzchnie chodników w zestawieniu 550m2, w przedmiarze prac łącznie dla etapu I i II 784,9m2
Trawniki w zestawieniu 580m2, w przedmiarze prac łącznie dla etapu I i II 1880m2
Nawierzchnia miejsc postojowych z kostki w zestawieniu 562,5m2 w przedmiarze prac łącznie dla etapu I i II 820,5m2
Odpowiedź. W ogłoszeniu o zamówieniu Nr ZP271/06/2012 nawierzchni
bitumicznych nie przewidziano .
Natomiast w ogłoszeniu o zamówieniu Nr ZP271/07/2012 przewidziano
nawierzchnię bitumiczną zgodnie z przedmiarem w ilości 753,2m ²
Nawierzchnię chodników przyjąć zgodnie z przedmiarem :
ogłoszenie o zamówieniu Nr ZP271/06/2012 w ilości 271,50 m²
ogłoszeniu o zamówieniu Nr ZP271/07/2012 w ilości
513,4 + 513,4 = 1026,8m ²
Trawniki przyjąć zgodnie z przedmiarem;
ogłoszenie o zamówieniu Nr ZP271/06/2012 w ilości 990,00 m²
ogłoszenie o zamówieniu Nr ZP271/07/2012 w ilości 890,00 m²
Nawierzchnię miejsc postojowych z kostki zgodnie z przedmiarem:
ogłoszenie o zamówieniu Nr ZP271/06/2012 w ilości 562,50 m²
ogłoszenie o zamówieniu Nr ZP271/07/2012 w ilości 258,00 m²
6. Czy drzewa należy wykarczować, czy można ściąć i pnie sfrezować
Odpowiedź
Pnie należy wykarczować. Dopuszcza się frezowanie pni na powierzchniach pod trawniki.
7. Czy Inwestor pozwoli na rozbicie prac kosztorysowych na część drogową i małej architektury dla której należy zastosować stawkę podatku VAT 23% i część związaną z zielenią (skwer wokół pomników od poz. 1 do poz.12) dla której można zastosować stawkę podatku VAT 8%.
Odpowiedź
Inwestor dopuszcza zastosowanie odpowiedniej stawki VAT w rozbiciu dla robót:
- drogowych
- małej architektury
- zakładanie terenów zieleni
Golina, dnia 12.09.2012r.
ZP271/06/2012
Dot. przetargu na „Rewaloryzację Placu Kazimierza Wielkiego celem poprawy wizerunku Goliny"
Odpowiedzi i wyjaśnienia do zapytań z dnia 11.09.2012 dotyczące ogłoszenia o zamówieniu Nr ZP271/06/2012:
1. W przedmiarze prac należy wycenić zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej natomiast nie ma pozycji dotyczącej wywozu tej ziemi. Proszę o określenie na jaką odległość należy wywieść zdjęty grunt, czy to ma być składowisko odpadów komunalnych, czy inne miejsce składowania wskazane przez Inwestora.
Odpowiedź;
Zdjęty grunt zostanie zagospodarowany na terenie gminy - składować należy w miejscu wskazanym przez Inwestora w odległości do 5 km
2. W przedmiarze prac ujęto pozycje dotyczące karczowania drzew, wykopania krzewów, nie ma pozycji dotyczącej utylizacji i wywozu
Odpowiedź
Pnie i konary (drewno opałowe) oraz krzewy i drobne gałęzie po rozdrobnieniu należy składować w miejscu wskazanym przez Inwestora na terenie Goliny.
3. Do rozbiórki przyjęto: 320m obrzeży, krawężników wraz z ławą betonową i oporem oraz 352m2 chodnika wraz z podbudową, natomiast gruzu do wywiezienia są 4,03m3, co z pozostałym materiałem z rozbiórki.
Odpowiedź
Pozostały materiał należy składować w miejscu wskazanym przez Inwestora na terenie Goliny.
4. Czy na terenie objętym nawodnieniem istnieje przyłącze wodociągowe, czy jest zamontowany wodomierz. Zamawiający zaprojektował zasilanie do systemu nawodnienia o napięciu prądu 220 czy 24V, z szafy sterowniczej czy za pomocą sterownika
Odpowiedź
Na terenie objętym nawodnieniem istnieje przyłącze wodociągowe, Przy wycenie nawodnienia należy uwzględnić gotową studnię wodomierzową z wodomierzem Ø 32 oraz kompletem zaworów.
Do wyceny nawodnienia należy przyjąć system ze sterownikiem zasilanym prądem o napięciu 220V umieszczonym w zamykanej szafce dającym impuls na
na elektrozawory prądem o napięciu bezpiecznym.
Uzupełnienie dokumentacji technicznej znajduje się w poniższym linku:
DOKUMENTACJA TECHNICZNA - UZUPEŁNIENIE